خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





مراحل و چرخه حسابداری پیمانکاری

    چرخه حسابداری پیمانکاری

    در چرخه حسابداری پیمانکاری 3 مرحله داریم.

     شامل

     1-مرحله مقدماتی طرح

    2-مرحله تفصیلی طرح

    3-مرحله اجرای عملیات

     
    مرحله 1-(مقدماتی) شامل تهیه نقشه های اولیه طرح توسط کارفرما ست.


    مرحله 2-(تفصیلی) شامل تهیه نقشه های تفصیلی طرح توسط کارفرما و تهیه اسناد و مدارک مناقصه توسط کارفرما 
    (
    تا اینجا تمامی هزینه های طرح توسط کارفرما پرداخت می شود)
    مرحله 3-(اجرایی)شامل 6 بخش

     1-برگزاری مناقصه

    2-انعقاد قرارداد

    3-عملیات اجرایی

    4-تنظیم صورت وضعیت ها

    5-تحویل موقت

     6-تحویل قطعی

     
    بخش 1- برگزاری مناقصه شامل 1-دعوت از پیمانکاران 2-فروش یا توزیع اسناد مناقصه3-دریافت ضمانتنامه شرکت در مناقصه4-انتخاب پیمانکار
    بخش 2- انعقاد قرارداد شامل1-انعقاد قرار داد در دفاتر اسناد رسمی2-دریافت ضمانتنامه حسن انجام تعهدات3-ابطال ضمانتنامه شرکت در مناقصه4-دریافت ضمانتنامه پیش پرداخت20%5-تادیه پیش پرداخت
    بخش 3-عملیات اجرایی شامل1-تخصیص تنخواه گردان به پیمان2-ایجاد کارگاه3-ثبت لیست تنخواه گردان4-تسویه تنخواه
    بخش4-تنظیم صورت وضعیتها شامل1-تایید صورت وضعیت از سوی کارفرما2-پرداخت صورت وضعیت3-پرداخت بیمه پیمان
    بخش 5-تحویل موقت(98% کار انجام میشود) شامل1-ابطال ضمانتنامه حسن انجام تعهدات2-ابطال ضمانتنامه پیش پرداخت3-تهیه صورت وضعیت نهایی4-استرداد نصف سپرده حسن انجام کار 
    بخش 6-تحویل قطعی 100%کار انجام میشود
    تمامی مراحل کار  که به جز 2 مرحله نام برده که تمامی هزینه ها توسط کارفرما و فقط در دفتر کارفرما ثبت می شود بقیه مراحل همه 2 ثبتی است که هم یک ثبت جدا برای کارفرما و یک ثبت جدا برای پیمانکار دارد.
     


    این مطلب تا کنون 8 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : مرحله ,کارفرما ,ضمانتنامه ,صورت ,انجام ,تحویل ,توسط کارفرما ,دریافت ضمانتنامه ,صورت وضعیت ,ابطال ضمانتنامه ,تحویل موقت ,چرخه حسابداری پیمانکاری ,
    مراحل و چرخه حسابداری پیمانکاری

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده